Україна відкладає перехід на якісний бензин

0
102

Такий бензин містить менше сірки та інших шкідливих речовин (це дозволяє продовжити ресурс двигуна) порівняно з паливом стандартів «Євро-2» і «Євро-3». Зараз бензин «Євро 4 і Євро 5» можуть виробляти три з шести українських нафтопереробних заводів — Кременчуцький («Укртатнафта»), Лисичанський (ТНК-ВР) та Одеський (Лукойл), але останні два простоюють. Крім того, цим стандартам відповідає бензин з Литви, Болгарії, Румунії та Білорусі (продається в мережах «Окко», WOG, ТНК-ВР, «Лукойл» та інших), пише «Комерсант-Україна».

Однак проти переходу на нові стандарти виступила експертно-аналітична група (ЕАГ) з питань функціонування ринку нафти і нафтопродуктів і розвитку нафтопереробної галузі при Кабміні. У п’ятницю в ЕАГ повідомили, що ініціюють продовження дії стандартів «Євро-2» і «Євро-3». У секретаріаті групи пояснили, що Державне агентство резерву звернулося до них з проханням перенести перехід на нові стандарти на 2018 рік. «В Держрезерві пояснюють це тим, що термін зберігання вже купленого для потреб Міноборони і підприємств Мінагрополітики палива закінчується тільки через шість років», — зазначають у секретаріаті ЕАГ. За даними групи, питання про продовження стандартів найближчим часом буде розглянуто урядом.

Перехід на нові стандарти відкладали і раніше. «Євро 4 і Євро 5» повинні були почати діяти в Україні з 1 січня 2010 року, але оскільки три з шести НПЗ — Дрогобицький, Надворняский (належать групі «Приват») і Шебелинський (належить НАК «Нафтогаз України») — не можуть виробляти паливо за цим стандартам, перенесення щорічно ініціювалося ЕАГ і підтримувався Кабінетом міністрів. Останній раз дію колишніх стандартів якості було продовжено 1 липня 2011 року на рік.

ЕАГ прийме рішення на користь активів групи «Приват» і Шебелинського заводу, вважає член комітету Верховної ради з ПЕК Олександр Гудима. «Вони рятують «Нафтогаз» — у компанії важке фінансове становище, і вона просто не знайде грошей на модернізацію, — говорить депутат. — Але робиться це за рахунок набагато більш потужних підприємств, які не мають такої підтримки в уряді». У прес-службі «Лукойла» нагадують, що інвестували значні кошти у виробництво палива за більш високим стандартам: «Ми розраховували, що інвестиції окупляться за рахунок введення заборони на низькоякісне паливо, про що неодноразово заявляли в уряді. У результаті виходить, що інвестувати не мало економічного сенсу». Всього, за даними Міненерго, три українських НПЗ у 2004-2009 роках інвестували в перехід на стандарти «Євро 4 і Євро 5» близько 73 мільйони доларів. «Тепер вони будуть змушені закладати в ціну пального суму цих інвестицій. Це просто ставить їх у нерівні умови з заводами, які проігнорували вимоги виробляти більш якісне паливо», — говорить директор «Донецькойлсервісу» Віктор Мартиросян.

У прес-службі Кабміну і Держрезерву ініціативу ЕАГ не коментують. Але джерело в департаменті нафтової, газової і нафтопереробної промисловості Міненерго стверджує, що головний аргумент, на який посилається ЕАГ, — це високий попит на низькоякісну і більш дешеве паливо з боку сільгоспвиробників. «Є два варіанти вирішення цієї проблеми, які зараз розглядають в Кабміні. Перший — просто продовжити дію «Євро-2» і «Євро-3″. Другий-ввести новий технічний регламент, який дозволяє продавати сільгоспвиробникам і Міністерству оборони паливо низької якості, а для інших споживачів, у тому числі для всіх АЗС, ввести більш високі стандарти», — відзначив джерело.

Ці аргументи в ЕАГ приводили і раніше, відзначає гендиректор консалтингової компанії «А-95» Сергій Куюн. «Насправді самі аграрії часто говорять, що їм потрібно більше якісне пальне. В Україні досить компаній, які використовують імпортну техніку, для якої стандарти «Євро-2» і «Євро-3″ не підходять», — говорить Куюн.

Добавить комментарий

Такой e-mail уже зарегистрирован. Воспользуйтесь формой входа или введите другой.

Вы ввели некорректные логин или пароль

Извините, для комментирования необходимо войти.