Чому продають готовий бізнес?

0
143

Продають бізнес в основному для того, щоб витягти гроші. У кожного свої плани як їх витратити або куди вкласти знову. Якщо прийнято рішення про продаж бізнесу, то головною задачею є його справедлива оцінка і швидкий пошук реального покупця, готового заплатити максимальну суму. При цьому потрібно пам’ятати, що готовий бізнес – це товар. Як і будь-який товар, він має певну ринкову вартість і схильний ринковими законами попиту та пропозиції.

Є, принаймні, 10 основних причин продажу готового бізнесу:

  1. Потрібні кошти для більш вигідного бізнесу. Якщо власникові бізнесу пощастило знайти більш вигідний напрямок діяльності, то одним з варіантів його фінансування може бути продаж наявного бізнесу.Таке рішення буде завжди виправдано, якщо виручені від продажу кошти, будуть вкладені в новий проект і тим самим принесуть більшу вигоду.
  2. Потрібно зосередити фінанси і сили на розвитку головної справи. Для багатопрофільних підприємств рано чи пізно доводиться робити вибір головних напрямків розвитку бізнесу. Перевага віддається найбільш прибутковим і перспективним проектам, іншими доводиться жертвувати. У результаті приймається рішення про їх продаж.
  3. Бажання гідно завершити справу і провести залишок життя в подорожах. Бізнес розвивається успішно, але керувати підприємством стає все важче, вік бере своє. Гідної заміни серед родичів знайти не вдається. Щоб справа не закрилася з цієї причини, найкраще, що можна зробити, – це продати його на хвилі успіху і забезпечити собі спокійне існування до кінця життя.
  4. Потрібно сума грошей, яка просто не може бути залучена з діючого бізнесу. Раптова потреба в грошах на придбання квартири, оплату дорогого лікування або для вирішення інших нагальних завдань змушує власника продати свою частку або весь свій бізнес. Цей варіант дозволяє уникнути боргової залежності і залишає надію побудувати нову справу, використовуючи мінімальні вкладення і накопичений досвід.
  5. Звуження займаної частки ринку до критичних розмірів. Бізнес може бути вигідним і успішним. Але у власника немає коштів на його подальший розвиток, і він поступово втрачає позиції в боротьбі зі сторонами, що розвиваються конкурентами. Краще рішення в цьому випадку – продати подорожче ще живий і активний бізнес конкурентам або тим, хто готовий його далі розвивати.
  6. Усунення протиріч між основними власниками і менеджерами. Чим успішніше малий бізнес, тим більша ймовірність виникнення між власниками бізнесу нерозв’язних суперечностей. Часто розділити бізнес на всіх не представляється можливим, і єдине можливе рішення – це продати прибуткову справу і поділити виручені гроші.
  7. Загроза банкрутства внаслідок зміни зовнішніх або внутрішніх умов. Причин для такого сценарію розвитку подій може бути багато. Це і догляд провідних менеджерів, і зміна законодавства, і перерозподіл ринку тощо Відбувається різке падіння прибутковості, боргові зобов’язання стрімко ростуть, починається витік кадрів. Якщо власник не бачить реальних шляхів відновлення ефективності бізнесу, його має сенс продати, поки він ще представляє цінність.
  8. Зміна місця проживання або неможливість проживання поблизу успішного бізнесу. Для деяких видів бізнесу щоденна присутність власника є, мало не єдиним, способом підтримувати високу рентабельність. Якщо причини змусили власника надовго чи назавжди виїхати з території ведення бізнесу, то справу потрібно продати, поки відсутність контролю не призвело до його занепаду.
  9. Втрата інтересу до бізнесу. Бувають ситуації, коли бізнес просто набридає і перестає приносити задоволення. При цьому власне з бізнесом все може бути в повному порядку. Просто власник хоче зайнятися чимось іншим. Якщо цей бізнес передати нікому, то щоб уникнути занепаду і руйнування існуючого бізнесу його краще продати.
  10. Продаж бізнесу як товару. Різні венчурні та інвестиційні фонди часто купують бізнес з єдиною метою – вигідно продати його через деякий час. Вручені гроші йдуть на сплату дивідендів акціонерам цих фондів і на закупівлю нового бізнесу. У цьому ланцюжку товар – гроші – товар вартість новопридбаного справи при хорошому первинному аналізі й достатньому фінансуванні може бути збільшена в кілька разів до моменту продажу.

Добавить комментарий

Такой e-mail уже зарегистрирован. Воспользуйтесь формой входа или введите другой.

Вы ввели некорректные логин или пароль

Извините, для комментирования необходимо войти.