Соціальні мережі як відображення реального життя

0
130

Хоча батьків часто турбує «зависання» їх дітей в соціальних мережах, таких, як MySpace і Facebook, нове дослідження психологів з Університету Віргінії показує, що благополучна молодь з налагодженими дружніми зв’язками використовує ці сайти для зміцнення вже сформованих контактів.

Професор психології Віргінського університету Аморі Йі Мікамі (Amori Yee Mikami), провідний автор дослідження, і її колеги оцінили рівень популярності і дружніх прихильностей у 172 підлітків 13-14 років. А через вісім років додали цих же учасників дослідження «у друзі» (в соціальних мережах MySpace і Facebook) з метою вивчити їх спілкування і дружбу в мережі.

Автори виявили, що молоді люди, які в підлітковому віці краще адаптувалися до життя, після 20 років частіше використовували соціальні мережі Myspace і Facebook (їх аналоги в пострадянському Інтернеті – «В контакті» і «Однокласники») незалежно від віку, статі, національності і доходу батьків. Плюс до цього, моделі поведінки і дружніх відносин, що склалися в підлітковому віці, продовжували діяти і на початку дорослого життя.

«Ми з цікавістю виявили, що молодь, краще влаштована і пристосована, частіше використовують соціальні мережі для розширення спілкування. У той же час молодь з проблемами або не заводить сторінок, або, якщо має, часто використовує їх з негативними цілями, – говорить Мікамі. – Взагалі стосунки в Інтернеті дуже схожі на реальне життя, тому батьки, задоволені своїми дітьми в реальному житті, можуть не хвилюватися щодо їх поведінки в Інтернеті ».

З іншого боку, психологи попереджають, що підлітки з проблемами у спілкуванні, дружбі та поведінці, а також схильні до депресії, частіше можуть використовувати соціальні мережі в негативних цілях або агресивними способами (якщо будуть відвідувати такі сайти взагалі). Тому Мікамі попереджає, що «знедолені» або «проблемні» підлітки схильні поводитися неадекватно і в мережі. Це може виражатися у використанні ненормативної лексики, агресії і хамстві, у розміщенні своїх або чужих відвертих фото. Також в соціальних мережах вони, як правило, мають менше друзів. Але ця група і взагалі рідше використовує соціальні мережі.

У цілому, згідно з дослідженням Мікамі, соціальними мережами користується 86% молоді, що відповідає статистиці по США. «Якщо батьки хочуть розуміти своїх дітей і їх оточення, як онлайн, так і в реальності, їм треба розуміти, що Інтернет лише розширює їх реальне життя. Головне – це підтримка і відкритий діалог, а не агресивне втручання », – попереджає вчений.

Добавить комментарий

Такой e-mail уже зарегистрирован. Воспользуйтесь формой входа или введите другой.

Вы ввели некорректные логин или пароль

Извините, для комментирования необходимо войти.