Вітрильний катамаран – зібрав і в море!

0
103

Активний інтерес до вітрильним катамаранів виник в останній чверті ХХ століття. Почасти це було пов’язано з появою нових технологій, почасти прагненням туристів-водників ще більше розширити сферу використання катамаранів. Синергія двох тенденцій призвела до появи нового виду активного відпочинку – вітрильного туризму, який виявив своє місце на стику яхтингу та водного туризму. Цілком природно, що парусні розбірні катамарани виявилися на кілька порядків дешевше найдоступнішої яхти, що стало особливо цінною перевагою в 90-і роки і привернуло увагу широкого кола туристів.

Але фінансова доступність виявилася не єдиним плюсом розбірних катамаранів. Невелика осадка суден подібного типу дозволяє використовувати їх у будь який акваторії. Катамарани досить легко збираються і розбираються, висока транспортабельність дозволяє їх доставляти до таких акваторій, куди яхтам шлях заказаний. Точніше, вартість доставки яхти виявиться порівнянною з ціною деяких яхт. Крім того, використовуючи катамарани можна провести пішохідно-водний маршрут, що дозволяє забратися туди, куди на яхті не доберешся, та й взагалі, забезпечити куди більш насичений відпочинок. До того ж, катамарани володіють дуже високою живучістю. Кат навіть не «помітить» контакту з підводними каменями, який для звичайної яхти може завершитися катастрофою.

Зараз вітрильні катамарани впевнено відвойовують свою нішу не тільки на туристичних маршрутах, а й у такому здавалося б елітному напрямі як круїзний відпочинок. Деякі судна такого прагнуть наблизитися до яхт. Тим не менше, пряма конкуренція тут неможлива. Постійні спальні місця, гальюн, камбуз – все це неможливо обладнати на катамаранах. Хоча власники та розробники вітрильних суден цього типу створюють невеликі рубки, де можна перечекати негоду, використовують примуси, загалом, намагаються підвищити рівень комфорту на своїх судах. Втім, звичний для цих вітрильників каботаж, дозволяє організовувати нормальний дозвілля на суші, якщо суша, звичайно, дозволяє.

Парусні катамарани можна розділити на дві групи: туристичні крейсерські катамарани і спортивні вітрильні катамарани. До першого типу можна віднести катамаран “Альбатрос”, конструкції Перегудова, одного з перших творців суден цього типу. Він же став автором парусної схеми “стриж”, яку можна виготовити самостійно. «Альбатрос» добре підходить для затяжних плавань по самим різним внутрішнім водоймам. Це катамаран «луноходной» конструкції, коли кожна гондола відпрацьовує хвилю окремо від іншої. Цей принцип став основним для різних моделей морехідних катамаранів.

Ще один популярний представник туристичних крейсерських катамаранів – «Простір». Крім доробок до добре зарекомендували себе марок ринок наповнився значною кількістю нових моделей: Фіорд, Вітер, Бриз.

Фіорд, створений авіаційними спеціалістами та досвідченими туристами, пройшов випробування у різних умовах – на плато Путорана, озері Байкал, Азовському морі і залишив дуже позитивні враження.
На відміну від туристичних, спортивні вітрильні катамарани припускають наявність жорсткої конструкції, а також максимальну легкість і енергоозброєність.

Однією з перших втілених спроб створити катамаран такого типу – “Sea Umbrella” Піхтарева. Конструктивна особливість цього «Морського парасольки» полягає в тому, що балки утворюючі міст, розходяться з однієї точки. Надлегкий одиночний катамаран збирається за 20 хвилин у польових умовах без інструментів.

“Sea Fun” (Морський віяло) – це розвиток конструкції “Морського парасольки”. Нові матеріали, більший кліренс, корпусу з жорсткими носовими елементами і можливість використання підвісного мотора зробили цю модель однієї з найбільш цікавих і перспективних з точки зору подальшого прогресу вітрильних катамаранів.

Добавить комментарий

Такой e-mail уже зарегистрирован. Воспользуйтесь формой входа или введите другой.

Вы ввели некорректные логин или пароль

Извините, для комментирования необходимо войти.