Діловий етикет: візитні картки

0
210

Необхідність у дотриманні певного ділового етикету сьогодні все більше відчувають вітчизняні підприємці, особливо при спілкуванні з іноземними діловими партнерами або клієнтами. Премудростей ділового етикету – безліч, Але як “театр починається з вішалки”, так ділове спілкування починається з візитної картки.

Візитна картка – це традиційний носій контактної інформації про людину або організації. На візитній картці вказується ім’я власника, назва компанії і контактні дані, такі як номер телефону, поштова та / або електронну адресу, а останнім часом також і адресу особистого чи корпоративного сайту.

Візитні картки можна розділити на особисті, корпоративні та ділові. Особисті візитки використовуються в основному при дружньому, неформальному спілкуванні, а також популярні серед фрілансерів. Такі візитки зазвичай містять лише ім’я, прізвище та номер телефону власника. Оформляються особисті візитні картки в будь-якому стилі.

Корпоративні візитки містять інформацію про компанії, але не містять ні імен, ні прізвищ. Такі візитні картки зазвичай використовуються на виставках, конференціях. Корпоративні візитки виконуються у фірмовому стилі компанії.

Ділова візитна картка – сама «сувора». Вона використовується на офіційних зустрічах, на переговорах, надається майбутнім клієнтам для ознайомлення. На таких візитках обов’язкові ім’я, прізвище та посада власника, назва компанії і вид її діяльності. Ділова візитка також оформляється відповідно до фірмового стилю компанії, але не допускає різних «надмірностей» у дизайні.

До діловій візитній картці пред’являється ряд вимог:

  • розміри картки: 5х9 см (стандартний формат в Україгі і країнах СНД);
  • папір: тонкий білий матовий картон;
  • шрифт: чорний, чіткий, розбірливий;
  • повне ім’я та прізвище, назва компанії без скорочень;
  • назва посади та зазначення виду діяльності;
  • адресу компанії та контактні телефони;
  • емблема компанії або її логотип – за бажанням.

Ділові візитки прийнято виготовляти не тільки на своїй рідній мові, але і мовою ділового партнера, якому візитка буде вручена. Бажано зробити окремі «іноземні» візитки, але в деяких випадках допускається розміщення інформації іноземною мовою на зворотному боці візитки.

Діловий етикет наказує виконувати особливий «церемоніал» при обміні візитними картками. Так, візитку не можна нав’язувати – її слід вручати, коли виникла зацікавленість у продовженні знайомства. Також слід вручити візитку у відповідь, навіть якщо наступні контакти небажані. У такому випадку можна скористатися спеціальною представницької візиткою. На такій картці немає номерів телефонів та адреси.

Обмінюватися візитками слід відповідно зі старшинством з етикету. Тобто в першу чергу візитка вручається старшому за рангом, а при рівності рангів враховується вік або гендерна приналежність.

Вручаючи візитку, необхідно повертати її «обличчям» до одержувача, щоб він міг відразу ж прочитати зазначену інформацію. Якщо візитка вручається партнерам з Азії, то її подають двома руками, з поклоном. Представникам Передньої Азії потрібно подавати візитну картку тільки правою рукою, оскільки за місцевим звичаєм ліва рука вважається «нечистою».

Візитну картку не можна вручати, дістаючи її з кишень штанів, нагрудного або внутрішньої кишені піджака. Не можна вручати візитку під час застілля, виняток – ділова вечеря або ланч в ресторані.

При врученні візитки іноземцеві можна чітко і не поспішаючи представитися, щоб одержувач знав, як правильно вимовити ім’я і прізвище власника візитки.

При нанесенні ділових візитів візитну картку першими вручають господарі, а не відвідувачі.

Отримувати візитку потрібно теж вміти правильно. Одержувач повинен уважно, але недовго, розглянути картку і вимовити вголос ім’я та прізвище вручітеля. Зазвичай користуються ввічливими фразами, типу: «Дякую Вам, [ім’я прізвище]» або ж «Дуже приємно, [ім’я прізвище]», «Радий знайомству, [ім’я прізвище]» і т.д.

Звичайно, багато з цих правил вважаються необов’язковими на «побутовому» рівні і зазвичай опускаються. Але на офіційних прийомах, у колі високопоставлених людей, незнання елементарних правил ділового етикету може показати компанію в невигідному світлі.

Добавить комментарий

Такой e-mail уже зарегистрирован. Воспользуйтесь формой входа или введите другой.

Вы ввели некорректные логин или пароль

Извините, для комментирования необходимо войти.