Найвідоміші розіграші на 1 квітня

0
111

1 квітня, День сміху (або День дурня) не обходиться без традиційних розіграшів. Причому розіграші ці бувають досить масштабними: ЗМІ і великі організації не упускають можливості з нагоди свята розіграти велику кількість людей. Якими були найвідоміші розіграші на 1 квітня?

Перші розіграші на 1 квітня датуються 16 століттям – свято це може похвалитися солідним віком. Скажімо, 2 квітня 1698 британська газета “Dawks’s NewsLetter” повідомила, що «Вчора, 1 квітня, кількох людей відправили в Тауер подивитися, як миють левів». З тих пір запрошення наївних «жертв» в Тауер на миття левів (неіснуючу церемонію) стало популярним першоквітневих розіграшем аж до 19 століття.

У Росії ж перший масовий розіграш на 1 квітня відбувся п’ятьма роками потому – в 1703 році. Глашатаї ходили вулицями Москви і запрошували жителів міста відвідати «нечуване уявлення». Від глядачів не було відбою, але коли завіса відчинилася в призначений час, на підмостках замість виступаючих було лише біле полотнище, напис на якому свідчив: «Перше квітеня – нікому не вір!». От і все «нечуване уявлення».

Але давайте згадаємо більш сучасні розіграші на 1 квітня. Багато компаній використовують це свято, щоб заодно збільшити свою популярність. Наприклад, відома мережа фаст-фуд ресторанів «Тако» 1 квітня 1996 повідомила в семи найвідоміших газетах США, що вона викупила Дзвін Свободи, щоб зменшити національний борг країни, і перейменувала його в «Дзвін Свободи Тако» (“Taco Liberty Bell “). Тисячі людей встигли висловити свій протест, зібравшись в національному історичному парку у Філадельфії (саме там знаходиться дзвін, який в 1776 році скликав людей на оголошення Декларації незалежності). Але опівдні 1 квітня оголосили, що це був першоквітневий розіграш.

Інша американська мережа швидкого харчування, Burger King, 1 квітня 1998 повідомила, що в їх меню з’явився так званий «лівобічний воппер» (фірмовий гамбургер цієї мережі ресторанів), який був створений спеціально для ліворуких. Всі інгредієнти в ньому були повернені на 180 градусів. В той день і навіть кілька днів по тому безліч людей, роблячи замовлення, уточнювали, що їм потрібен «старий», «правобічний» воппер.

Засоби масової інформації теж не втрачають можливості влаштувати розіграші на 1 квітня. Скажімо, 1 квітня 1962 сотні тисяч шведів з подачі національного телебачення натягували на екрани телевізорів нейлонові колготки. Навіщо? Вся справа в тому, що по єдиному в країні каналу, який транслював програми в чорно-білому зображенні, виступив К’єлл Стеннсон, технічний експерт каналу. Він сказав, що нова технологія дозволить глядачам дивитися передачі в кольоровому зображенні, для цього і треба натягнути на екран колготки. Насправді ж кольорові телетрансляції в Швеції почалися рівно через 8 років, 1 квітня 1980 року.

А британська газета «Гардіан» 1 квітня 1977 випустила докладну статтю на семи сторінках про острівну країну San Serriffe, розташованої в індійському океані. Стаття була присвячена десятирічній річниці незалежності вигаданої країни. Назва країни – це каламбур, натякає на один з поширених типів шрифту (sans serif – шрифт без засічок, рубаний шрифт). В тексті статті взагалі було багато жартів і каламбурів, пов’язаних з друкарськими термінами. Сама країна мала форму крапки з комою, великі острова назвалися Upper Caisse і Lower Caisse (натяк на upper and lower case – великі і малі літери) і т. п. З цим островом були пов’язані розіграші на 1 квітня в 1978, 1980 і 1999 роках . Першоквітневий розіграш від «Гардіан» став свого роду класикою жанру.

Але перше місце в багатьох рейтингах відомих першоквітневих розіграшів незмінно займає розіграш про дерево спагетті. У 1957 році ВПС у своїй програмі «Панорама» повідомила про рекордний урожай спагетті в Швейцарії, пов’язаний з теплою зимою і перемогою над шкідником макаронних дерев – макаронних довгоносиком. В той день телефони ВВС просто розривалися від дзвінків – тисячі британців хотіли детальніше дізнатися про вирощування макаронних дерев. Але у представників Британської широкомовної корпорації була заготовлена дипломатична відповідь: вони радили покласти макаронину в банку томатного соусу і сподіватися на краще.

У різні роки 1 квітня ЗМІ повідомляли про заміну старого механічного Біг-Бена електронним, про округлення числа Пі, про демонстрацію тіла Леніна в паризькому Діснейленді, про клонування динозавра, про демонтаж Ейфелевої башти… І кожен раз знаходилися люди, які вірили в ці розіграші на 1 квітня – ну як не повірити солідним ЗМІ? Тому в День сміху потрібно тримати вухо гостро, а якщо ви все-таки «повелися» на масштабний розіграш у ЗМІ – не приймайте все близько до серця. Раз в рік це дозволено.

Добавить комментарий

Такой e-mail уже зарегистрирован. Воспользуйтесь формой входа или введите другой.

Вы ввели некорректные логин или пароль

Извините, для комментирования необходимо войти.