Вплив іграшок на розвиток та інтелект дитини

0
170

Багато чого сказано й написано про незамінну важливість ігор і іграшок у житті дитини, що вже не потрібно переконувати когось в їх необхідності. Ми ж хочемо підкреслити одну принципово важливу особливість дитячих ігор, яка необхідна для розвитку інтелекту і креативності дітей.

Дитячі ігри покликані виконувати функцію дослідження навколишньої дійсності. У процесі гри дитина вивчає властивості і особливості різних явищ і предметів. У розвитку дитячої психіки роль гри значною мірою визначається тим, що в процесі ігрового процесу відбувається освоєння і оволодіння реальністю. Це означає що для того щоб грати, спочатку необхідно з’ясувати що це перед тобою за об’єкт і як їм грати.Тому предмет гри, спочатку стає предметом для дослідження, а вже тільки потім тим з чим можна пограти. Сам процес гри може містити в собі масу того що підлягає досліджень, утримання і розвиток сюжету гри це теж шалено цікавий предмет для вивчення.

З перших днів життя – іграшка займає особливе місце серед тих предметів, які оточують маленьку людину. Практично у всіх народів існує давня традиція над ліжком немовляти підвішувати різні іграшки. Можливо, це пов’язано з повір’ям про те, що брязкальце здатне відганяти злих духів. Але ж насправді завдання таких іграшок розвивати сенсорний досвід малюків. Іграшка активно залучає до себе увагу за допомогою своїх нехитрих можливостей форми, звуку і кольору. Дитина має можливість вивчати предмети, що висять у нього над головою. Першочергова задача цих іграшок рятувати малюка від нудьги, пробуджувати в ньому цікавість і бути їжею для першого прояву дослідницької діяльності.

Для багатьох дітей однією з перших дослідних ігор стає саме розкидання іграшок. Часто можна спостерігати таку картину: дитина кидає брязкальце а потім прислухається який звуковий ефект це дасть, їй цікаво все, як воно падає, який видає звук, як при цьому себе поведуть оточуючі. Діти тягнуть в рот і облизують свої іграшки або інші предмети потрапляючі під руку. видаючи при цьому якісь звуки. Все це взаємодія з іграшками несе в собі дослідницьке значення і супроводжується, як правило, плачем сміхом чи іншими яскравими емоціями.

Дорослих іграшки теж привертають, але характер інтересу до іграшки у дорослих і в дітей природно розрізняється. Дорослого можуть залучати художня виразність, точність виконання деталей, естетичні характеристики, дорослих людей іграшка цікавить як рукотворна річ. У цьому і криються причини колекціонування іграшок дорослими – це можуть бути ляльки, моделі автомобілів, кораблів, літаків. Доросла людина здатний оцінювати майстерність та якість виконання іграшок, тому і відноситься до них дбайливо і цінує дуже високо.

Дитину ж цікавлять зовсім інші сторони іграшок . Для неї має найменше значення, яка перед ним річ колекційна або зі звичайного магазину, лялька чи машинка, її на багато більше хвилює питання: «Що ж з нею можна робити?». Дорослі не розуміючи цього, починають скаржитися, що малюки відносяться до іграшок недбало, ламають їх і розбирають. При цьому фахівці трактують подібну поведінку як пошукову активність.

Дослідження показують батькам необхідність бути уважними у виборі іграшок, так як деякі з них нерідко можуть принести розвитку дитини тільки шкоду. По-перше, багато з тих іграшок , які радують погляд дорослого, дитині не надають можливості мобілізувати свою фантазію і реалізувати пошукову активність. Вони захоплюють його увагу лише на короткий термін. У ході спеціальних досліджень було виявлено, що багато іграшок таять у собі небезпеку так як розсіюють увагу маленької людини. Коли навколо неї велика кількість іграшок – це здатне подавити її активність. Дитині важче зосередиться на чомусь одному. Для того щоб її нестандартне мислення розвивалося активно не слід пропонувати безліч готових іграшок. Потрібно постаратися зробити так, щоб вона грала з тими іграшками , у створенні яких сама брала участь. Багато розумні батьки і без підказок чудово знають, що дуже часто дорога і нова іграшка з магазину в конкурентній боротьбі за увагу малюків, значно поступається звичайним камушкам або скельцями, металевих предметів незрозумілого походження, шматках поролону, уламках старого посуду або дерев’яні брусочки. Для дитини набагато цікавіше те, що предмет не має чітко фіксованих функцій, а може бути використаний в самих різних цілях.

При цьому сьогодні вітрини магазинів дитячих іграшок вражають уяву будь-якого дорослого, і батьки готові викладати великі гроші за те що, на їхню думку, буде вкрай корисно і цікаво їх чаду. Розчарування приходить дуже швидко. У більшості випадків дитина втрачає інтерес до іграшки вже через кілька хвилин гри з нею, якою б цікавою нам дорослим вона не здавалася.

Найбільш зацікавлене дитина грає з тими іграшками , які здатні подарувати їй радість досягнень, для того щоб малюк зміг випробувати цю радість йому краще пропонувати не готові іграшки, а набори деталей, з яких самостійно можна зібрати готову річ. З розрізнених частин з’являється можливість самому зробити щось незвичайне і нове, до того ж це можна використовувати в найрізноманітніших цілях.

Добавить комментарий

Такой e-mail уже зарегистрирован. Воспользуйтесь формой входа или введите другой.

Вы ввели некорректные логин или пароль

Извините, для комментирования необходимо войти.