Вплив реклами на дитину

0
126

Рекламу в наш час можна зустріти буквально на кожному розі. Ідеш по вулиці – будь ласка, тобі: білборди, лайтбокси, плакати, транспаранти. Вмикаєш радіо і після кожної пісні або передачі слухаєш рекламу. Відкриваєш газету – і там теж реклама. А вже якщо «вийдеш» в інтернет, то там тобі на вибір різні відео-і flash-ролики, барвисті баннери. Але, безсумнівно найбільша кількість реклами ми бачимо по телевізору. ТБ став для багатьох з нас справжнім другом. Так приємно прийти після роботи і годинку-другу подивитися цікавий фільм або ток-шоу, а готувати на кухні не в приклад приємніше під телевізор.

Сучасні рекламні ролики на телебаченні – це просто як короткометражні фільми або мультики. У них є гарна картинка, приємна музика. Це приваблює маленьких глядачів. Багато батьків помічають, коли по телевізору йде якийсь рекламний ролик, їхні малюки просто «приклеюються» до «ящику», заворожені калейдоскопом строкатих картинок і мелодій. Навіть мультики або фільми їм так не цікаві.

Як реклама впливає на наших дітей? Як виявляється, не тільки психологічно, а й фізіологічно. Чому? Коли маленький телеглядач «в запій» дивиться рекламні ролики, що він робить? Нічого! Він просто нерухомо сидить або лежить, його увагою повністю заволоділа реклама. Така гіподинамія призводить до уповільнення обміну речовин, а значить і до накопичення жирів в організмі дитини. Замість того, щоб бігати, стрибати і таким чином витрачати калорії, дитина, навпаки, накопичує їх. Особливо, коли під телевізор проходить і сніданок, і обід, і вечеря. Дивлячись на «блакитний екран», малюк може з’їсти значно більше, ніж потрібно його організму. Звідси проблеми із зайвою вагою в ранньому віці, розлади шлунково-кишкового тракту. Крім того, реклама пропонує маленькому споживачеві далеко не найкорисніші продукти. Малюк після перегляду реклами починає вимагати у батьків різні снеки та солодощі, що теж не додає йому здоров’я.

Психологічний же вплив реклами на незміцнілі уми юного покоління ще сильніше. Навіть технологія створення рекламних телевізійних роликів уже передбачає вплив, у першу чергу, на дітей. Маркетологи усього світу вже давно усвідомили, що немає більш сприятливого підгрунтя для реклами, ніж дитяча аудиторія. Хоч діти і не можуть купити рекламований товар, зате вони здатні вплинути на рішення своїх батьків. Дитина може просто вимагати у мами чи тата купити шоколадку або чіпси «як у рекламі».

А для дітей у віці 6-12 років, коли вони вже мають свої кишенькові гроші, особливо приваблива реклама, в якій пропонується без зусиль щось отримати. Наприклад, «надішліть нам 10 етикеток та отримайте бейсболку». І дітей важко переконати, що такі лотереї не гарантують отримання виграшу, та й та бейсболка, чесно кажучи, коштує набагато дешевше.

Людську увагу не може бути сконцентровано довго на одному і тому ж незмінному предметі, тому реклама динамічна, увагу весь час перемикається, підтримується інтерес людини до ролика. Але якщо дорослий здатний силою волі управляти своєю увагою і при необхідності перемкнути на інший канал, то дитина ще не може цього робити. Його увагу не встигає втомлюватися, тому як постійно переключається з картинки на картинку, з дії на дію. Тому чим молодша дитина, тим частіше він оглядає рекламний ролик до самого кінця.

Для дитини все, що відбувається на екрані – це справжнє, вона ще не здатний відрізнити правду від вигадки. Тому по поведінці героїв рекламних роликів діти формують для себе модель поведінки в дорослому світі. Але в рекламі ця модель спрощена або ж взагалі нереальна. Рідко в рекламному ролику зустрінеш доброго і чесного персонажа, який пропагує моральність. Набагато частіше – це егоїстичні, сексуально-агресивні персонажі, які діють лише на догоду своїм бажанням. Тільки уявіть собі який образ дорослого пропонує дитині реклама: він постійно страждає від карієсу, лупи, запаху з рота, розлади шлунку і тому подібних речей. Той ще зразок …

Але, незважаючи на такі величезні мінуси, реклама все ж має і деякі плюси. По-перше, реклама дає дитині інформацію про те, що зараз модно і актуально, а це важливо для дитячої субкультури. По-друге, реклама, в якійсь мірі, розвиває пам’ять дитини. Діти легко запам’ятовують рекламні слогани, цитати. Це не шкідливо, якщо фрази в рекламному ролику побудовані граматично правильно. І тут вже завдання батьків – постаратися, щоб окрім рекламних текстів дитина вчив на пам’ять дитячі вірші, скоромовки, прислів’я.

Якщо у Вас в сім’ї є діти, то, напевно, поки Ви дивитеся телевізор, разом з Вами його дивляться і вони. І разом з Вами вбирають весь той інформаційний потік, який несе телебачення. Ось тільки найчастіше інформація ця зовсім не призначена для дітей. Тому, щоб захистити Вашу дитину від надмірного впливу реклами, Ви можете:

  1. Дозувати час перебування Вашої дитини біля телевізора. Нехай телевізор не перетворюється для Вашої дитини в єдиний спосіб проведення часу. Разом з дитиною Ви можете придумати цікаві для нього заняття, ігри.
  2. Пояснювати малюкові на прикладі героїв реклами як потрібно і як не треба себе вести.
  3. Ставитися до рекламних роликів з гумором. Можна знайти зручний момент, щоб пожартувати на поступкамі або фразами рекламних персонажів. Дитина не повинна сприймати героїв реклами як реальних особистостей.
  4. Продемонструвати дитині, що до реклами слід ставитися вибірково. Спробуйте пояснити і показати малюкові, що рекламований товар може й не мати риси, які розхвалюються в ролику.

Батьки для своїх дітей – найкращий приклад для наслідування. Не соромтеся і не лінуйтеся разом зі своїми дітьми часом пограти в сніжки, покататися на санках або ковзанах, влаштувати спільний похід на рибалку. Тільки Ви можете показати дитині, наскільки цікавий і різноманітний світ «поза» телевізора, скільки є ще чудових занять, ігор.

 

Добавить комментарий

Такой e-mail уже зарегистрирован. Воспользуйтесь формой входа или введите другой.

Вы ввели некорректные логин или пароль

Извините, для комментирования необходимо войти.